برگزاری کمیته های درون بخشی و برون بخشی به مناسبت هفته سلامت روان در مرکز بهداشت دیواندره

1403/07/17
تعداد بازدید :27

به مناسبت هفته سلامت روان، کمیته های درون بخشی و برون بخشی با حضور رئیس مرکز بهداشت، مسئول واحد سلامت روان، مسئولین واحد های ستادی و مسئولان ارگان های متولی سطح شهرستان دیواندره برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره، به مناسبت هفته سلامت روان، کمیته های درون بخشی و برون بخشی به همت مرکز بهداشت شهرستان دیواندره برگزار گردید. در جلسه درون بخشی که با حضور رئیس مرکز بهداشت، مسئول واحد سلامت روان و دیگر مسئولین واحد های ستادی برگزار گردید، مهندس جمشید کرمی رئیس مرکز بهداشت با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان جمعیت تحت پوشش عنوان کرد: موضوع سلامت روان یکی از ابعاد مهم و حساس سلامت انسان ها و جوامع می باشد و آگاهی بخشی به گروه های سنی مختلف از باب شناسایی جنبه های مختلف موثر بر سلامت روان، آسیب های روانشناختی، پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان اختلالات و کنترل عوامل آسیب زا در خانواده ها، محیط های اجتماعی، مدارس و محل کار بایستی در دستور کار قرار گیرد. ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: طی سال های اخیر به ویژه در دوران بعد از بیماری کرونا، اختلالات و آسیب های روانشناختی رو به افزایش بوده است و این مهم نیازمند برنامه ریزی عملیاتی و طرح ریزی اقدامات مقتضی در این راستا می باشد.

مسئول واحد سلامت روان ستاد مرکز بهداشت دیواندره نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد واحد سلامت روان در سال گذشته در شهرستان دیواندره، گفت: هفته سلامت روان در سال جاری از 18 لغایت 24 سال جاری با شعار" اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار" برگزار خواهد شد. وی در ادامه افزود: برای هر کدام از روزهای هفته سلامت روان، روز شمارهایی در نظر گرفته شده است که برای اجرای برنامه های مختلف متناسب با روزشمارهای هفته سلامت روان، تمهیدات و پیش بینی هایی در نظر گرفته است که امید است با مشارکت درون بخشی و برون بخشی، محقق گردد.

برگزاری کمیته برون بخشی با حضور رئیس مرکز بهداشت، مسئول واحد سلامت روان و مسئولان و نمایندگان ارگان هایی هم چون بهزیستی، اورژانس اجتماعی، اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی،کمیته امداد، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، کانون رشد و پرورش فکری و... نیز از دیگر برنامه های هماهنگی گرامیداشت هفته سلامت روان در سال جاری بود که در این میان، مهندس جمشید کرمی بر لزوم مشارکت و همکاری های بین بخشی در  راستای ارتقا سلامت روان جامعه تاکید ورزیدند و پس از شور و تباد نظر، مصوباتی به عنوان مشارکت بین بخشی جهت اجرای برنامه های هفته سلامت روان وضع گردید.

سامانه های دانشگاه