برگزاری کمیته درون بخشی پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در مرکز بهداشت دیواندره

1403/07/16
تعداد بازدید :23

با حضور رئیس مرکز بهداشت و دیگر مسئولین واحد های ستادی، کمیته درون بخشی پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، در مرکز بهداشت شهرستان دیواندره برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره، کمیته درون بخشی گرامیداشت پویش ملی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان در محل دفتر ریاست مرکز بهداشت شهرستان دیواندره برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس جمشید کرمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان دیواندره، ضمن خوش آمد خدمت حاضرین عنوان کرد: سرطان پستان یکی از سرطان هایی است که میزان شیوع و بروز بالایی را در جمعیت استان و شهرستان دیواندره داراست و بار بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی این بیماری نیز نسبتا بالاست، در نتیجه این مهم نیازمند برنامه ریزی عملیاتی و همه جانبه می باشد.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: اتخاد رویکرد های پیشگیری، خودمراقبتی، رعایت سبک زندگی سالم، تشخیص به موقع و برقراری نظام مراقبت از طریق آگاهی بخشی به جمعیت عمومی به ویژه بانوان و جلب مشارکت درون بخشی و برون بخشی از جمله مواردی است که در پیشگیری و کنترل سرطان پستان حائز اهمیت است و بایستی در این راستا برنامه ریزی و اقدامات متناسب انجام شود.

در ادامه مسئول واحد بیماریها و کارشناس برنامه سرطان ستاد مرکز بهداشت شهرستان دیواندره، به بیان اهداف و برنامه های مدنظر پویش فوق پرداختند و پس از شور و تبادل نظر، جهت برگزاری هر چه بهتر پویش، مصوباتی وضع گردید. لازم به ذکر است پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان از 9 معر لغایت 9 آبان با شعار" با آگاهی و خودمراقبتی شما می توانید نجات یافته از سرطان پستان باشد " در حال برگزاری است.

سامانه های دانشگاه